Ha kicsit is jártasak vagyunk az autók világába,ha a Hondára gondolunk valószínűleg a VTEC jut eszünkbe(és nem,nem a fűnyíró). Viszont ha nem is vagyunk vele tisztába tudjuk, hogy ha a lámpánál egy ilyen autó áll mellénk (itt nem a tuner jóskás Civickre gondolok ) és padlógázzal elindul észrevesszük, hogy bizony megy is és a hangja is más.
'89 Honda(Acura) Integra RSi (B16A) - Az első sorozatgyártású VTEC motoros Honda.
A VTEC történetét valamikor a '80-as évekre tehetjük.Nem is gondolnánk,de először a HONDA motorkerékpár gyártó részlegén fejlesztették ki a mérnökök. Itt még akkor REV néven volt ismeretes. Manapság a CB400 Super Four, VFR800, NC700D találhatjuk meg.
A REV(Revolution-modulated Valve-control) technológia egy szelepzáró rendszer.
1984-ben a HONDA elindította az NCE projektjét (New Concept Engine),amely tovább győzte a céget, hogy készítsen el egyfajta twin-cam profilú motort.
B16A
A VTEC működése szinte teljesen mechanikus. A rendszer lehetővé teszi a motor számára, hogy két különböző profilú bütykös tengely között váltson. Hengerenként három bütyök van. A középső a "VTEC bütyke" , vagy is normális esetben 4800-as fordulat alatt a két kisebb profilú bütyök érvényesül. Mind ez megváltozik ha a fordulat szám 4800 fölé emelkedik. Az ECU 12V-os jelet küldd a motor VTEC mágnesszelepébe, amely aktiválja a folyamatot. Itt az olaj nyomás egy sor csapot kényszerít a helyére. Ennek hatására a kisebb profilú bütykök összeköttetésbe kerül a nagyobb profilú bütyökkel. Így a hosszabb bütyöknek köszönhetően több levegőt és üzemanyagot enged be az égőkamrába, ami nagyobb teljesítményt eredményez.
Ha a fordulatszám csökken akkor a VTEC jel megszűnik a csapok visszakerülnek az eredeti helyükre és a motor újra gazdaságosan működik.